انواع بروشور

بروشورها ابزارهای بازاریابی همه کاره‌ای هستند که به کسب و کارها و سازمان‌ها روشی مؤثر برای انتقال اطلاعات، ترویج محصولات یا خدمات و تعامل با مخاطبان هدف خود ارائه می‌دهند. در این مقاله از ابزاردونی، انواع مدل بروشور ها و ویژگی‌های منحصر به فرد آنها را بررسی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم بهترین گزینه را برای نیازهای بازاریابی خود تعیین کنید.

انواع مدل بروشور | types-of-brochures

انواع بروشور:بروشورهای Bi-Fold:بروشورهای سه‌تایی یا سه لت:بروشورهای گیت فولد:بروشورهای Z-Fold:بروشورهای Roll Fold:بروشورهای چهار لت:طرح های لایه باز بروشور ابزاردونی چه مزیت و هدفی را محقق می‌نمایند؟

انواع بروشور:

بروشور ها در مدل ها و انواع مختلفی طراحی و چاپ می‌شوند. که هر مدل دارای ویژگی‌ها و اصول خاصیست که آن را برای هر هدف و کسب و کار مناسب می‌کند. انتخاب مدل بروشورمناسب برای هر کسب و کار بسیار تاثیرگذار است. درادامه به معرفی هر مدل بروشور خواهیم پرداخت.

بروشورهای Bi-Fold:

بروشورهای دو تایی که به آن بروشورهای دو لت نیز معروف هستند، به دلیل سادگی و سهولت استفاده، انتخابی محبوب هستند. آنها از یک ورق کاغذ تشکیل شده‌اند که از وسط تا شده است، و چهار پانل یا بخش مجزا را ایجاد می‌کند. دو صفحه در جلو و دو صفحه در پشت. کاتالوگ یا بروشور دو لت یک طرح ساده ارائه می‌دهند که امکان ارائه واضح اطلاعات را فراهم می‌کند و آنها را برای اهداف مختلف مانند تبلیغات رویداد، مرور کلی محصول یا توضیحات خدمات مناسب می‌کند.

بروشورهای سه‌تایی یا سه لت:

بروشورهای سه تایی از رایج‌ترین نوع بروشوراند. آنها با تا کردن یک ورق کاغذ به سه پانل مساوی ساخته می‌شوند و در مجموع شش بخش یا پانل ایجاد می‌کنند. سه صفحه در جلو و سه صفحه در پشت. بروشورهای سه لت فضای کافی برای محتوا ارائه می‌دهند و اغلب به بخش‌هایی تقسیم می‌شوند که سازماندهی اطلاعات را آسان می‌کند. آنها برای اغلب کسب و کار ها مناسبند و برای طیف گسترده‌ای از کاربردها، از جمله راهنمای گردشگری، کاتالوگ محصولات و مواد آموزشی مناسب هستند.

بروشورهای گیت فولد:

یکی دیگر از انواع مدل بروشور، مدل بروشور گیت فولد است. بروشورهای تاشو گیت دارای یک سبک تاشو منحصر به فرد هستند که هنگام باز شدن جلوه ورودی و دروازه بزرگی ایجاد می‌کند. آنها با تا کردن کاغذ از هر دو طرف به سمت داخل ساخته می‌شوند تا در مرکز به هم برسند. بروشورهای Gate fold ارائه‌ای جذاب را با بخش مرکزی به عنوان نقطه کانونی برای اطلاعات مهم یا تصاویر بصری ارائه می‌دهند. آنها به ویژه برای راه‌اندازی محصول، دعوت به رویداد، یا نمایش تصاویر تاثیرگذار هستند.

بروشورهای Z-Fold:

بروشورهای Z-fold به دلیل الگوی تاشو آکاردئونی مانند آنها نامگذاری شده‌اند که با باز شدن کامل شکل “Z” ایجاد می‌کند. آنها از پانل‌های متعددی تشکیل شده‌اند که به جلو و عقب تا می‌شوند و امکان نمایش متوالی اطلاعات را فراهم می‌کنند. بروشورهای Z-fold تجربه‌ای پویا و تعاملی را برای خوانندگان ارائه می‌دهند و آنها را برای داستان سرایی، راهنمای گام به گام یا نمایش یک سری محصولات یا خدمات مناسب می‌کند. آنها توجه را جلب می‌کنند و می‌توانند به حفظ تعامل خواننده در سراسر بروشور کمک کنند.

انواع مدل بروشور | types-of-brochures
بیشتر بخوانید: راهنمای چاپ بروشور

بروشورهای Roll Fold:

بروشورهای تاشو رول که به عنوان بروشورهای تاشوی مارپیچی نیز شناخته می‌شوند. کاغذ از یک انتها به سمت داخل تا می‌شود و بخش‌های بعدی به سمت داخل غلت می‌شوند که شبیه یک طومار تا شده است. این نوع بروشور برای ارائه اطلاعات به شیوه‌ای متوالی، مانند جدول زمانی، راهنماهای آموزشی، یا فرآیندهایی که به تدریج آشکار می‌شوند، ایده‌آل است.

بروشورهای چهار لت:

بروشورهای چهار لت گزینه‌های جمع و جور و مناسبی هستند که به روش‌های مختلف تا می‌شوند تا چهار پانل ایجاد کنند. آنها انعطاف‌پذیری در طراحی دارند و می‌توانند در پیکربندی‌های مختلف، مانند چین‌های آکاردئونی یا چین‌های موازی دولایی تا شوند. بروشورهای تاشو چهار صفحه‌ای برای اطلاعات فشرده، مراجع سریع یا کاتالوگ‌های کوچک محصولات مناسب هستند. اندازه جمع و جور آنها را به راحتی قابل حمل و مناسب برای توزیع در رویدادها یا در کمپین‌های پست مستقیم می‌کند.

بروشور گردشگری سه لت لایه باز

طرح های لایه باز بروشور ابزاردونی چه مزیت و هدفی را محقق می‌نمایند؟

هنگامی که نیاز به ایجاد کاتالوگ دارید، ساده‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه استفاده از یک قالب لایه باز بروشور حرفه‌ای است. طرح‌های آماده کاتالوگ یک چیدمان گرافیکی با متن، تصاویر و وکتور زیبای قابل ویرایش را در اختیار شما قرار می‌دهند. وقتی قالب لایه باز را سفارشی سازی می‌کنید، کاری با ترکیب بندی و تایپوگرافی ندارید و فقط متن‌ها و تصاویر را با محتوای خود جایگزین می‌کنید. این قالب‌ها را می‌توان بارها و بارها استفاده کرد، بنابراین فقط یک بار باید یک قالب لایه باز را خریداری می‌کنید.

بیشتر بخوانید: قالب لایه باز بروشور

نتیجه:بروشورها انواع مختلفی دارند که هر کدام مزایا و تاثیرات بصری خاص خود را ارائه می‌دهند. انتخاب نوع مناسب بروشور برای برقراری ارتباط موثر پیام، جذب مخاطبان هدف و دستیابی به اهداف بازاریابی ضروری است. چه سادگی یک بروشور دو تایی یا سه تایی را انتخاب کنید، طراحی جذاب یک بروشور تاشو یا رول تاشو، یا ماهیت تعاملی یک بروشور تاشوی Z یا چهار صفحه‌ای، با درک ویژگی‌ها و اهداف. از هر نوع به شما کمک می‌کند تا بروشوری ایجاد کنید که برجسته باشد و پیام شما را با تاثیرگذاری ارائه دهد. برای تولید محتوا بروشور پیشنهاد می‌کنیم مقاله در بروشور چی بنویسیم را مطالعه نمائید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *